شیراز سرویس از کجا شروع شد؟ (قسمت اول)
مهر ماه سال 95 دائماً داشتم به این فکر می کردم که معمولاً همه مردم برای پیدا کردن یک متخصص مثلاً یک برقکار یا لوله کش یا جوشکار و ... باید چکار کنند؟

خوب خود ما در سال هایی از دهه ی 70 یعنی وقتی که من دبیرستان می رفتم مغازه الکتریکی داشتیم و معمولاً مردم می آمدند در مغازه ما و می گفتند که توی خانه یک مشکل برقی براشون پیش آمده یا احتیاج به یک خدمت برقی یا یک برقکار دارند و ما یکی از تعمیرکارها رو همراهشون می فرستادیم و اگر نبودند شماره تلفن و آدرس مشتری رو می گرفتیم و وقتی می آمدند با مشتری هماهنگ می کردیم و برقکار رو می فرستادیم. سال 95  از اون سال ها دیگه خیلی گذشته بود، خیلی چیزها هم پیشرفت کرده بود. اما من هنوز در این خصوص (پیدا کردن متخصص خوب) توی ذهنم سوال مهمی داشتم، فضای استارتاپ هم هنوز گرم نشده بود! چه برسه به این که داغ شده باشه!!!
خلاصه این که یک فکر خام آمد توی ذهنم. با خودم گفتم یک دفتر خدمات برق و تأسیسات راه می اندازم. چندتا خط تلفن، سیستم سانترال، کال سنتر حرفه ای، برقکار و لوله کش حرفه ای هم به همکاری دعوت می کنم و گزینش حرفه ای می کنم. همه لباس یونیفرم و یک شکل می پوشن. کارت ویزیت و ست اداری هم یونیفرم و یک شکل و کلی آموزش به پرسنل کال سنتر و ارتباط با مشتری در خصوص مدیریت خدمات و CRM و ... که مردم تا حالا توی عمرشون ندیده باشن. با خودم گفتم مردم این فضا رو فقط توی دفاتر هواپیمایی و شرکت های ارائه دهنده اینترنت دیدند و تجربه کردند و این قطعاً توی این فضا (یعنی فضای ارائه خدمات منزل) می تونه خیلی مؤثر باشه و مثل توپ صدا می کنه. با خودم تصور می کردم که یک نفر زنگ می زنه و دنبال یک برقکار می گرده، بعد پرسنل کال سنتر سریع اسمش رو توی نرم افزار ذخیره می کنند. شمارش هم که از کالرآی دی خودکار ثبت شده و براش یک کد اشتراک صادر می کنند. (البته توی فکر این بودم که نرم افزار تخصصی و حرفه ای خودم براش بنویسم) خلاصه این که سریعاً یک برقکار رو براش اعزام می کنند و در تمام مراحل هم ازش پشتیبانی می کنند. قطعات هم خودمون براشون با پیک خریداری و ارسال می کنیم که البته بعد از یک مدت هم خودمون اجناس پر مصرف مثل سیم و ... رو تهیه می کنیم که دیگه خودمون اینها رو تأمین کنیم. پیش خودم می گفتم این مدل پشتیبانی و سرویس دهی قطعاً می ترکونه. ناگفته نماند که تجربیاتم در شرکت پژواک خیلی به این فکر خام (که توی ذهنم بود) کمک می کرد. چون تقریباً اکثر این کارها رو در شرکت پژواک البته در راستای ارائه خدمات به مشتریانی که نرم افزارهای حسابداری و رستورانی از ما تهیه کرده بودند؛ انجام داده بودم و خوب تقریباً موفق هم بودم.


خلاصه که رفتم و دنبال یک دفتر برای این کار گشتم. سعی کردم در حوالی بورس برقکارها باشه پس در حوالی خیابان قاآنی گشتم و یکی دو تا هم پیدا کردم. با یکی دو تا از دوستانم هم در خصوص کمک کردن در اجرای کارها صحبت کردم و اون ها هم گفتند که حاضرند همکاری کنند.
ادامه دارد....

 

سعید گودرزیان